Kjøperne av disse bilmerkene er mest - og minst - fornøyd med salgsprosessen Et profilert bilmerke har den beste nettsiden, mener deres kunder. Likevel ender det nok en gang sist blant alle merkene på AutoIndex resultatliste med vurdering av salgsprosessen ved kjøp av ny bil.
AutoIndex: - Teslas priskutt har påvirket bilkjøperne - Forskjellen på hvor mange som sier de vil kjøpe en Tesla før og etter 13. januar er oppsiktsvekkende stor, sier AutoIndex-sjef Mikkel Korntved.
AutoIndex: Lexus best på servicemarkedet - Audi-kundene reagerer på pris Volvo klatrer opp på pallen, mens to Møller-merker har falt som en stein på servicemarkeds-undersøkelsen til AutoIndex de siste fem årene.
AutoIndex 2022: Lexus, Toyota og BMW til topps – større avstand mellom de beste og de dårligste merkene Lexus vinner igjen med god margin, men merket med størst fremgang i år er Kia. Verre gikk det for Honda, Skoda og Renault. Se alle bilmerkenes totalprestasjoner her.
AutoIndex: Valg av merkeverksted vs. kjedeverksted – store forskjeller mellom bilmerkene På ett merke svarer flere enn tre av ti eiere av inntil 7 år gamle biler at de har benyttet et ikke-merkeverksted siste året. Pris er ikke den viktigste årsaken, når en bileier velger å benytte et frittstående verksted framfor et merkeverksted.
AutoIndex 2021: Lexus og Toyota til topps – Volvo ute av pallen Lexus vinner igjen med god margin, men merket med størst fremgang i år er Ford. Verre gikk det for Mitsubishi og Citroën. Se alle bilmerkenes totalprestasjoner her.
Flere nybilkunder går «rett på» - færre oppsøker flere forhandlere Stadig flere besøker kun én forhandler før de kjøper ny bil. Men det er store forskjeller mellom merkene, som også har utviklet seg ulikt. Det viser et dybdedykk i 2020-undersøkelsen fra AutoIndex. - Ikke vent på kunden, er rådet fra Mikkel Korntved i Loyalty Group.
De beste – og dårligste – på servicemarkedet Noen merker har god fremgang, andre faller tilbake i AutoIndex' undersøkelse av kundetilfredsheten på verkstedene i 2019.
Skeptisk til bilhus med flere merker Mikkel Korntved i Loyalty Group tror ikke etableringen av multibrand-forhandlere er veien å gå for å beholde eksklusiviteten til premium-merkene.